Pages

Wednesday, August 12, 2009

injection

pagi ni didi yg temankan aku gi klinik.

Ms. S n sheshe ade appointment masing2 dgn supervisor PG mereka.

ramai nyer orang.. aku pesakit kelima utk doktor yg sama semalam.

"ok, sentul.. how's ur condition?" tanya doktor perempuan itu dgn lembut.

"erm..." kataku sambil membuka hood kepala yang menyembunyikan wajah.

"pedih?" tanya doktor lagi dapat mengagak perasaan dan kesakitan yang aku sdg experience.

aku menganggukkan kepala.

"ok.. continue with the debbing, then today i bg u injection utk cepat sembuh, ok?" kata doktor itu lagi.

terkejut.. "injection kt mana, doktor?" tanyaku.

"kat punggung.. bukan kat muka, k?" ok.. lega sikit..
kalau kat muka, aku xdpt bygkan kesakitan n kepedihannya.

dengan kalimah tauhid dan basmalah, doktor menyucuk jarum ke punggungku. pedih.

kebas sekejap rasa keseluruhan kaki belah kanan.

"mm.. tomorrow datang lagi ye? i bg u suntikan vitamin C. biar cepat sembuh" insyaAllah doktor..kataku dalam hati sambil mengangguk2kan kepala.

"doktor.. bila saya boleh sembuh?"

doktor diam sambil memandang wajahku. "it depends on you"

perasaan cik sentul ketika itu?? sayu gak la.. tp, aku peduli ape..
aku mesti optimis!! target bile mau sembuh!! jangan putus asa.. CHAIYOK2!!!

nota kaki : air yang kuar menitik2 dr kulit wajah aku ni bukan nanah, tapi serum cell2 kulit yang terpaksa kuar. ok.. masa untuk makan antibiotik! chiow~~~

No comments: