Pages

Saturday, August 8, 2009

my lovely sister is home!!


adik aku yang kusayangi bangat.. dah hidup ngan dia hampir 20 tahun.. huhu.. ^___^

adik yang bawah aku nama dia nurfarahin. aku dengan dia memang kamcing giler rr sebab kami beza setahun setengah je jarak umur. dia tinggal kat hostel now ni, kat kolej unikop, 10 minit perjalanan je dari rumah. since dia duduk hostel [sbb kat rumah takleh tumpukan perhatian disebabkan gangguan kanak-kanak bernama aiman, shikin & zeti] , setiap kali tiba weekends, kami sekeluarga memang tertunggu-tunggu dia utk balik. dia ni memang rajin memasak tapi ada part yang dia malas. haha. terbalik sket ngan aku. =P

so, malam tadi, mama suh aku call farah sbb saje suka2 tanya kabar dia.. kata mama "yul, tepon farah jap, tanya dia sihat ke tak.. pastu tanya dia balik ke tak weekends ni"

"ok.."

pastu aku pun dail la nombor farah pakai hp mama [aku nyer dah habes kredit..hihu~].. tak berangkat pun.. hampir tujuh kali gak la aku call .. balik-balik kuar lagu "Sugar" dengan "I'm taking back my love" tu yang aku dengar. then hampir putus asa .. tut tut .. received sms dari farah.

"farah kat hospital"

huh? kenapakah? risau.. h1n1 ke? [negatif gila pemikiran time tu]

aku pun reply sms dia "nape?suspect h1n1 ke?" [mmg terkeluar gak fikiran negatif aku tu dalam sms.. haha!]

tak berbalas. cess, budak ni memang pandai bikin hati runsing.


aku, farah & shikin masa kenduri kahwin kat kampung.. kami berdua mmg sengal & lebih seronok berdua lagi sampai ter'ignore' shikin kat hujung tu.. haha!

cuba call lagi. tak berangkat. last-last rasa cam dah malas nak call lagi tu, aku pun gi dinner dulu.

tup2 tak lama pastu.. farah call mama.

"mama, mama kat mana? farah kat depan rumah ni"

"laa.... yeke??" terus mama berlari ke depan rumah & semua siblings termasuk aku beratur kat depan pintu menyambut kepulangan dia. [masyaAllah.. macam VIP balik rumah! haha!]

suka-suki dia je nak wat surprise kan? aku ingatkan dia nak tido kat hospital weekends ni. haha! jahat punya kakak. nway, farah suspect denggi je.. hopefully sembuh cepat la. amin.


tengoklah tu.. farah yang terlebih sengal. hujung skali syahmi sepupu aku - sebok je merosakkan gambar.. huh!

bestnye bila adik aku yang seorang ni balik rumah. aku ade kawan nak borak-borak. tapi, kesian jugak kat dia sebab demam + selsema + batuk sikit. kenalah kuarantin kan diri dalam bilik tu. doktor kata kalau dia tak sembuh dalam 2 hari ni, kena gi hospital semula, takut kes lain.

farah.. cepat baik tau!! [kami semua doakan].. tapi , jangan cepat balik kolej pulak.. sunyi betul bila takde dia.. huhu~~

nota kaki : nak upload gambar masa kecik-kecik dulu, tapi takde scanner kat rumah ni.. hmm.. nantilah yer.. ^___^

No comments: